Henrik Larsson-Broman

Försäljning, marknadsföring, kundservice, ledarskap, organisation, framtid, trender

Henrik Larsson-Broman har studerat trender och forskning inom försäljning de senaste 18 åren. Med utomordentlig omvärldsinsikt är han en av landets mest efterfrågade föreläsare med över 1000 genomförda föreläsningar, och förser säljare och ledare med fakta på bordet om vad som skapar säljframgång och vad som krävs för att bygga framtidssäkrade säljstrategier.

Henrik Larsson-Broman har tio års erfarenhet som trend- och omvärldsanalytiker på Kairos Future. Idag arbetar han som forskare, säljexpert och tillika grundare och VD på analysföretag som specialiserat sig på framgångsrik försäljning. Henrk har arbetat som konsult och inspiratör i ett hundratal större företag.
 
Som föreläsare arbetar Henrik faktabaserat med konkreta exempel från verkligheten samtidigt som Henrik på ett lättsamt och underhållande sätt engagerar sin publik. Han hjälper sina åhörare att höja blicken, bredda perspektiv och ge dem nya kunskaper, insikter och idéer om hur man kan utveckla sin egen och företagets säljförmåga.

Henrik Larsson-Brom är författare till publikationerna och forskningsprojekten Morgondagens Försäljning 2004, Framtidens Framgångsrika Försäljning 2006 samt Sales Efficiency Study 2007. Krönikör och författare till en mängd artiklar i olika tidningar.

Henrik har en utbildningsbakgrund på Sälj- marknadshögskolan, Handelshögskolan i Umeå samt IHM.

Henrik åtar sig även uppdrag som moderator.

På listan över Henriks föreläsningskunder finns bl.a. ABB, Canon, Swedbank, DHL, SEB, Länsförsäkringar, PostNord, Microsoft, Swedbank, SCA, Previa, Telenor, Adecco, Schibsted, Ericsson, Telia, Adobe, Teracom, Coca-Cola, Canon, Samhall, Dustin, DHL och Scania. Han är även stående Keynote speaker på Nordens största framtidskonferens för B2B-chefer - The Sales Conference.


Henrik Larsson-Broman talar om:
  • Framtidens försäljning – om trender och omvärldsförändringar som formar morgondagens säljare och säljorganisationer
  • Millennials – förstå framtidens kunder och medarbetare
  • Framtidens kundservice – digitaliseringens krav på en sömlös upplevelse
  • Försäljningens köp- och säljlogiker – grunden för all säljframgång stavas köp- och säljlogiker. Utan en förståelse för försäljningens DNA uteblir försäljningen
  • Gamification – så motiverar och engagerar du dina kunder och medarbetare
  • Smart B2B försäljning – att gå från tro och tyckande till vetande och fakta


 

Ämnesområden

  • Försäljning & Förhandling
    Framtid & Omvärld

Föreläsare & Seminarieledare
Intresseanmälan & mer info
Skillspartners specialrabatt
Missa inte Skillspartners
• Ram- och volymavtal
• Specialrabatt för skolor
• Direktupphandling (LOU), gränsvärde 284 000 kr Läs mer

Kontakta oss

Sthlm tel: 08-684 049 24 Gbg tel: 031-724 43 80
Klicka här

Trygghetsgaranti

Du kan vara lugn när du bokar konsult, utbildare, seminarieledare och/eller coach hos Skillspartner//Greenback.
Läs mer