Joakim Jardenberg

Förändringsförespråkare om internet, digital utveckling, digitala strategier och Framtid

Joakim Jardenberg är en förändringsförespråkare, framtidskramare och debattör i allt som rör sig runt gamla, nya, digitala och sociala medier. Redan 1994 internetifierade Joakim mediesverige, bland annat genom att starta upp aftonbladet.se, fixa ut resultaten från riksdagsvalet och ta plats redan på sidan 59 i boken ”De som byggde internet”. Med ett ben hos användaren, ett ben i tekniken och ett ben i affären har han alltid sökt förklara det komplicerade på ett enkelt sätt och skapa nytta och effekt ur alla de nya möjligheterna.
Några exempel på teman och rubriker Joakim Jardenberg föreläser under:
  • Digitalisering
  • Digitala strategier
  • Digital utveckling och dess konsekvenser
  • Internet, sociala medier
  • Framtid och trender inom internet och digitalisering
Joakim Jardenberg tar uppdrag som föreläsare, inspiratör, utvecklingsledarem senior rådgivare i allting media och internet. Gamla, nya, digitala och sociala medier. Många kallar honom sociala medier-terapeut. Andra kallar honom VD-viskare (fn tre VD:ar från sveriges 25 största företag, ett internationellt med över 350.000 anställda och ett litet svenskt tillväxtbolag. Det är mixen det svänger om). Han var #4 när Huffington Post listade ”The Most Influential Tech CEOs On Twitter”.

Joakim arbetar framför allt som rådgivare i internetfrågor med bland annat VD och ledningsgrupp för fem stora börsbolag på kundlistan. Han är också delägare i fyra startups (tex Planeto och Videoplaza), håller presentationer, modererar och utbildar samt arbetar pro bono för ett bättre samhälle.

Idag arbetar Joakim Jardenberg framför allt som rådgivare i frågor som berör digital utveckling med bland annat VD:ar och ledningsgrupper för fem stora börsbolag på kundlistan. Han är också delägare i elva startups, håller presentationer, modererar och utbildar samt arbetar pro bono för ett bättre samhälle, bland annat som projektledare för ”Makten och öppenheten” som drivs tillsammans med tidningen Fokus.

Joakim åker jorden runt och håller keynotes om digitaliseringen och dess konsekvenser. Senaste tiden har han varit i exempelvis São Paulo och jobbat med Google, han har varit i Buenos Aires, i Miami och i Pittsburgh. Nyligen pekade tidningen Internetworld ut honom som en av tio digitala profiler som statsministern bör lyssna på.

Några av Joakim Jardenbergs utmärkelser och erkännanden:
  • #14 när Brittiska the Telegraph valde ”The 100 most influential technology investors in Europe”
  • #4 när Huffington Post skrev om ”The Most Influential Tech CEOs On Twitter”
  • Cision valde Jardenberg Unedited till den mest inflytelserika sajten om sociala medier och internetmarknadsföring i Sverige 2011, 2012 och 2013.
  • Valdes ut som expert av sveriges tidgare statsminister, Fredrik Reinfeldt, bland annat när han reste till Northern Future Forum 2013.
  • 2013 tog han emot Sparbanksstiftelsens stora sociala medier-pris på 100.000 kronor.
  • Vann guldlänken 2014 – som den första individuella mottagaren.
  • Helsingborgs stad blev Sveriges IT-kommun 2015, under Joakim Jardenbergs tid som Internetchef.
  • … finns nu även representerad på museum, som en av sveriges internetpionjärer.

Källa: Joakim Jardenberg 


Ämnesområden

  • Digitalisering
    Sociala medier
    Teknik & Framtid
    Framtid & Omvärld

Föreläsare & Seminarieledare
Intresseanmälan & mer info
Skillspartners specialrabatt
Missa inte Skillspartners
• Ram- och volymavtal
• Specialrabatt för skolor
• Direktupphandling (LOU), gränsvärde 284 000 kr Läs mer

Kontakta oss

Sthlm tel: 08-684 049 24 Gbg tel: 031-724 43 80
Klicka här

Trygghetsgaranti

Du kan vara lugn när du bokar konsult, utbildare, seminarieledare och/eller coach hos Skillspartner//Greenback.
Läs mer