Lars JO Larsson

Tar ett helhetsgrepp på kommunikation, kundservice och bemötande

Framgångsrika organisationer bygger på framgångsrika relationer. Det är en sanning som är väl
känd – ändå misslyckas vi alltför ofta skapa de relationersom ger nöjda och lojala kunder, invånare, brukare, anhöriga, medborgare, etc. Utrymmet för förbättringar är närmast gränslöst.

Lars J O Larsson hjälper företag och organisationer att slipa kommunikationen för att få fram sitt budskap mer begripligt och övertygande, både externt och internt.

Lars JO Larsson tar ett helhetsgrepp på kommunikation, kundservice och bemötande. Han visar hur vi kommer runt alla falluckor som hindrar oss att ge kunderna, invånarna, brukarna, anhöriga, medborgarna, etc den service vi vill, och som de förtjänar. Det handlar om att skapa tydlighet på alla nivåer: allt från att skriva tydliga texter till att ha tydliga roller och mål när vi möter kunderna.

Lars har mångårig erfarenhet av arbete med retorik- och kommunikationsfrågor. Hans föreläsningar och utbildningar går hela vägen från att tala och skriva effektivare enligt retorikens ”regelbok”, till att visa att man kan nå stor framgång genom att göra precis tvärt om – vid rätt tillfälle och för rätt publik!

Lars JO Larsson anpassar sina föreläsningar och utbildningar efter önskemål, både i innehåll och längd. För företag som vill förstärka sina dagliga externa relationer ligger tyngdpunkten på kommunikation vid kundmötet, till exempel hur man hanterar säljtillfälle, klagomål, svåra samtal och reklamationer. Lars arbetar också med metoder för konflikthantering, gruppdynamik och svåra samtal inom företaget.


Lars har en yrkesbakgrund som pedagog och utbildare, efter att ha skaffat sig en bred kunskapsplattform inom språk, masskommunikation, journalistik, pedagogik, film, filosofi och fotografi.

 

Några exempel på rubriker och teman Lars JO Larsson föreläser under;

  • Besvärliga människor eller besvärlig situationer
  • Bemötande för offentlig verksamhet
  • Härskartekniker: kommunikation på villovägar
  • Affärsretorik – se upp för snömos!
  • Förhandla med värden – inte med pris
  • Från jaha till AHA!-budskap
  • Språket som företagets visitkort – varje ord sätter spår
  • Diskutera för att bli klokare, debattera för att vinna – hur gör man?
  • Effektivare möten – undvik långa manglingar
  • Att bemöta invändningar utan att det märks
  • Så styr du agendan och behåller initiativet
  • Retoriken i praktiken- Så skapar du imponerande service
  • Corporate Storytelling

 

JOBBIGA SAMTAL MED JOBBIGA TYPER - kundservice när det är som svårast
Alla har vi stött på den där typen som sätter käppar i hjulen. Samtalet kör liksom runt i samma hjulspår och man kommer inte vidare. Vad är det som gör att en människa uppfattas som besvärlig? Hur ska man samarbeta med en sådan person?

I den här föreläsningen svarar Lars J O Larsson på dessa frågor och många fler. Han bjuder på nyttiga redskap till hur man kommunicerar på rätt sätt för att vända konflikt till samförstånd, klagomål till önskemål och ett “nej” till ett “ja” – redskap som ger dig ett smidigare samspel med din chef, dina medarbetare och kunder.

CORPORATE STORYTELLING
En god historia roar och berör. I vår tid litar vi bara på dem vi känner. Företagens marknadsföring spelar inte lika stor roll, vi vet att den informationen inte kommer från dem. Genom att använda Corporate Storytelling skapas bilder, förståelse och engagemang långt bortom PowerPoint-bildernas passiviserade stelhet.



Ämnesområden

  • Modern retorik & Kommunikaton

    Försäljning & Förhandling

    Bemötande, Värdskap & Service

    Konflikthantering


Föreläsare & Seminarieledare
Intresseanmälan & mer info
Skillspartners specialrabatt
Missa inte Skillspartners
• Ram- och volymavtal
• Specialrabatt för skolor
• Direktupphandling (LOU), gränsvärde 284 000 kr Läs mer

Kontakta oss

Sthlm tel: 08-684 049 24 Gbg tel: 031-724 43 80
Klicka här

Trygghetsgaranti

Du kan vara lugn när du bokar konsult, utbildare, seminarieledare och/eller coach hos Skillspartner//Greenback.
Läs mer