Expert med praktisk erfarenhet av sociala medier och digital PR

Hans Kullin är en flitigt anlitad föreläsare och workshopledare med fokus på hur företag och organisationer kan skapa affärsnytta med hjälp av sociala medier och hur man genom att ha en strategi för sociala medier effektivt kan stödja övrig marknadskommunikation.

Hans är PR-konsult, föreläsare och rådgivare inom sociala medier. Han hjälper företag och organisationer att utveckla sin kommunikation med hjälp av sociala medier. I detta ingår till exempel att analysera företagets kommunikation i sociala nätverk/bloggar/forum mm, att planera strategiskt samt praktiskt implementera aktiviteter inom digital PR.

Presentation

Sociala medier har på ett dramatiskt sätt förändrat hur människor hittar information. Vanliga människor har fått möjlighet att publicera tankar och åsikter om allt mellan himmel och jord. Och de pratar om produkter, tjänster och varumärken på ett sätt som kan ha stor påverkan på ett företags rykte.

Bloggar, Twitter och sociala nätverk är exempel på det nya sättet att ge och ta information. Det som verkar vara trams och personliga kommentarer har blivit en kraft att räkna med i allt från opinioner till företags rykte – i realtid. Rätt utnyttjat kan företag med små medel nå ut direkt till sina kunder, men det kräver uthållighet och engagemang. Och kanske en förändrad syn på vad det innebär att göra affärer.

Sociala medier berör många delar av ett företag eller en organisation. Såväl marknadsavdelning, HR som kundtjänst använder, eller borde använda, de nya digitala kanalerna i sin verksamhet. Men kunskapen om verktygen är olika spridd i organisationerna, och ofta finns det behov av ökad kompetens för att företaget ska känna trygghet i att vara aktiv i sociala medier.

Hans Kullin har nästan 20 års erfarenhet från PR och kommunikation och har arbetat som konsult på flera PR-byråer, bland annat som nordiskt ansvarig för Digital PR på Burson-Marsteller. Innan dess var hand PR-ansvarig på konsultbolaget Accenture och därefter fyra år som marknadskommunikations- ansvarig på advokatbyrån Linklaters. Hans Kullin har även arbetat som ansvarig för sociala medier på Coop där han medverkade till att införa strategier för sociala medier samt integrera dessa kanaler i det dagliga arbetet med kundtjänst, PR och opinionsbildning, medlemsinflytande och marknadsföring.

Exempel på teman och rubriker

  • Content Marketing i praktiken
  • Krishantering i sociala medier
  • Trender inom digital PR
  • Strategier för sociala medier
  • Introduktion till sociala medier
  • Sociala medier för nyföretagare
  • Sociala medier och employer branding
  • Sociala medier i läkemedelsindustrin
  • Sociala medier i eventbranschen
  • Sociala medier, ett distributions- och marknadsföringsmedel för försäkringar

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

" Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

Maria Dahl, Partille kommun

"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."

Fredrik Göransson, Nine Yards