Intresseanmälan

PG Wettsjö

Motivation, kommunikation och försäljning i världsklass

Av en journalist blev PG Wettsjö kallad för förläsarnas Zlatan. Det var knappast för deras yttre likheter.

Önskar du fascineras, beröras, motiveras och roas på en och samma gång? PG besitter konsten att leverera ett budskap med retorisk briljans! Med hjälp av tre blädderblock, några tuschpennor och massor av erfarenhet, kunskap och humor fängslar PG sina åhörare!

PG är en retoriker i världsklass

Presentation

PG Wettsjö är en föreläsare som passar lika bra som motivationsföreläsare på ett stort event som för en mindre ledningsgrupp under en utbildningsprocess. Under en föreläsning med PG Wettsjö bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt, men framför allt många tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga!

Vill du höja motivationsnivån? Vill få en djupare förståelse för andra och bli bättre på att kommunicera? Vill du få nöjdare kunder? Vill du sälja mer till fler? Då är PG ett bra alternativ.

PGs ämnesområden är vinnande kommunikation, bemötande, arbetsglädje, entreprenörskap, försäljning, motivation, presentationsteknik och kundservice.

PG är en av få svenska föreläsare som passar till nästan alla målgrupper som önskar få en inspirerande och motiverande föreläsning. Han erbjuder alltid en rolig, underbar show med mycket passion i ett rasande tempo. Samtidigt som hans föreläsningar alltid är fyllda av tips och råd som ger varje deltagare något matnyttigt att ta med sig hem. PG är en unik föreläsare på den Svenska talarscenen. Han lämnar ingen oberörd.  

Det är ingen tillfällighet att han flera år i rad har slutnominerats som en av Sveriges absolut främsta talare. Kanske den absolut bästa inom sina ämnesområden.

Med PG kan man alltid lova en föreläsning i absolut världsklass.

Om ”Kundservice – Boka flygbiljett”

 

Om ”Tänker vi på samma sätt?”

 

Om ”Hjärnan skapar sin egen sanning”

 

Om ”Att förstå och missförstå”

 

Om ”Har kunden rätt?”

Exempel på teman och rubriker

PG Wettsjö föreläser och utbildar inom områdena
• Motivation & inspiration
• Teamwork & samarbete
• Kommunikation
• Försäljning
• Kundservice
• Presentationsteknik

 

EXEMPEL PÅ FÖRELÄSNINGSTEMAN

Motivation & Inspiration
Exempel på rubriker: Avancerad personlig motivation – Drivkraft som lyfter – Vind i alla segel – Ryck i uppförsbacken – Motivation eller depression – vi väljer du

Exempel på agenda-punkter:
• Motivation – en mental bild
• Inre dialog (hjälper eller stjälper)
• Drivkrafter
• Hjärnan världens bästa motivator
• Vinnarkultur
• Skillnaden som avgör
• Humörstyrning
• Spräng mentala hinder
• Välj lönsamma sanningar

Teamwork, samarbete & kommunikation
Exempel på rubriker: Mot samma mål – Arbetsglädje – Vinnande team – Bygg ett Dreamteam – Tillsammans är vi starkare

Exempel på agenda-punkter:
• Vad kostar dålig stämning/kommunikation
• Skapa förtroende och kontakt
• Orsaker varför vi brister i vår kommunikation
• Vinnande kommunikationskultur
• Längta till jobbet
• Konflikthantering
• Med- eller motarbetare
• Mot samma mål
• Bygg upp ett gemensamt självförtroende

Försäljning
Exempel på rubriker: Sälj mer till fler – Konsten att påverka – Skapa din egen högkonjunktur  – Skapa struktur i säljarbetet

Exempel på agenda-punkter:
• Vad kostar en dålig säljinsats
• Orsaker till varför en del brister och andra lyckas bättre
• Skillnaden som avgör
• Vinnande säljkommunikation
• Bemöt svåra kunder och svåra invändningar
• Sälj mer till fler
• Konsten att påverka på ett positivt sätt
• Behovsanalys som fungerar
• Bemöt invändningar
• Individuell kundbehandling
• Merförsäljning
• Skapa er egen högkonjunktur
• Säljkartan

Bemötande & Kundservice
Exempel på rubriker: Imponera på kunden, gästen, eleven, patienten, passageraren, etc. – Gör det svårt för konkurrenten – Ge kunden en positiv chock – Alla arbetar med service

Exempel på agenda-punkter:
• Vad kostar dålig service
• Man får ingen andra chans att ge ett gott första intryck
• Tar inte vi hand om kunden så gör någon annan det
• Nöjd eller lyrisk kund
• Det unika kundmötet
• Vinnande kommunikation
• Värdskap
• Imponera på kunden/gästen/passageraren/patienten o.s.v.
• Individuell kundbehandling
• Trogna eller otrogna kunder
• Bemöta klagomål
• Vinnande servicekultur
• Sälja är också att ge service

Presentationsteknik
Exempel på rubriker: Trollbind dina åhörare – Att tala in för publik – Att hålla tal – Nå fram med ditt budskap – Säljförtroende

Exempel på agenda-punkter:
• Trollbind dina hörare
• Faktorerna som hjälper eller förstör
• Inledningen som alla gillar
• Supertalarnas bästa tips
• Knepen som fångar publiken
• När man kommer av sig
• Talstruktur
• Mötesförstöraren som blev din vän
• Vinnande kommunikation
• Imponera på åhöraren
• Humorn som redskap
• Det svåra avslutet

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Malmö
040-40 50 10
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti

    * Obligatoriska fält
    Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

    Kundutlåtanden

    "Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."

    Fredrik Göransson, Nine Yards

    "Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."

    Ann-Sophie Gustavsson, Ringhals AB