DISTANSKURSER: Office 365, SharePoint, OneNote & Teams

Kurser

  • Effektivare samarbete med Office 365, SharePoint och Teams (C102)

    Bli mer produktiv i ditt vardagsarbete och minska stressen

    Microsoft Office 365 är en molntjänst som innefattar flera appar och molntjänster som gör det enklare och smidigare att samarbeta och kommunicera med dina kollegor, partner och kunder kring ett projekt eller i en arbetsgrupp.

    Webinariet vänder sig till dig som

    • använder eller kommer att använda Office 365 och vill lära dig de vanligaste apparna för att bli mer effektiv och produktiv i ditt vardagsarbete.
    • vill hantera och dela privata filer i OneDrive
    • vill utföra samtidigt redigering av filer och appar i SharePoint
    • vill organisera och strukturera dina personliga eller din organisations anteckningar i OneNote
    • vill samarbeta smidigare och effektivare via ett och samma nav i Teams
    • vill skapa och hantera undersökningar eller formulär smart och enkelt med Forms
    Läs mer
  • Organisera och strukturera dina eller din organisations anteckningar i OneNote (C104)

    Bli effektiv med OneNote

    OneNote är en digital anteckningsbok som automatisk sparar dina eller organisationens anteckningar i molnet samt synkronisera dem med alla dina enheter. Du kan samla idéer, mötesinformation, dokument, att göra-listor och annan viktig information på en enda plats och sedan, om du vill, låta dina kollegor eller samarbetspartner ta del av dem.

    Allt detta lär du dig

    • organisera och strukturera dina arbetsdokument, anteckningar och uppgifter på ett professionellt sätt
    • organisera och strukturera organisations anteckningar på en plats och på sätt skapa en mer effektiv och produktiv arbetsmiljö för alla
    • spara mängder av arbetstimmar och effektivisera din arbetsdag bättre samt minska stressen
    Läs mer
  • SharePoint Online för SharePoint-samordnaren eller administratören (C105)

    Skapa och administrera grupp- och kommunikationswebbplatser i SharePoint

    En kurs dig som ska arbeta som SharePoint-samordnare eller administratör och som behöver praktisk, fungerade som kunskap för att kunna skapa och administrera grupp- och kommunikationswebbplatser i SharePoint.

    Allt detta får du lära dig

    • skapa och administrera grupp- och kommunikationswebbplatser
    • Vet hur man lägger till dokumentbibliotek och definierar egna metadata och vyer
    • Vet hur man lägger till andra appar, som anpassade listor, kalender, uppgiftslistor
    • lägga till användare och grupper, administrera och hantera behörigheterna samt dela filer till externa partner eller kunder
    • skapa och designa intressanta webbsidor, nyhetsinlägg, nyhetslänkar med information för att hålla grupp- eller projektmedlemmar uppdaterade
    Läs mer

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti

    * Obligatoriska fält
    Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

    Kundutlåtanden

    "Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

    Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg

    "Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."

    Ann-Sophie Gustavsson, Ringhals AB