Bli mer produktiv i ditt vardagsarbete och minska stressen
Microsoft Office 365 är en molntjänst som innefattar flera appar och molntjänster som gör det enklare och smidigare att samarbeta och kommunicera med dina kollegor, partner och kunder kring ett projekt eller i en arbetsgrupp.
Office 365 kan underlätta vårt arbete eftersom den erbjuder moderna arbetsverktyg för en flexibel och digital arbetsplattform där alt är samlad vid en och samma plattform och är nåbart oavsett plats och enhet.
Efter kursen:
- kan du skapa, redigera och dela privata eller gemensamma filer och appar
- kan du utföra informationsdelning mellan kollegor, partner och kunder
- har du lärt dig organisera och strukturera dina personliga eller din organisations anteckningar i en plats
- vet du hur du skapar Team och kanaler, lägger till medlemmar samt ansluter dig till andra team
- kan du schemalägga möten eller direktsända livehändelser
- kan du skapa och hantera enkäter och formulär med appen Forms
- kan du skapa och hantera uppgifter med appen Planner
Kursen vänder sig till dig som
- använder eller kommer att använda Office 365 och vill lära dig de vanligaste apparna för att bli mer effektiv och produktiv i ditt vardagsarbete.
- vill hantera och dela privata filer i OneDrive
- vill utföra samtidigt redigering av filer och appar i SharePoint
- vill organisera och strukturera dina personliga eller din organisations anteckningar i OneNote
- vill samarbeta smidigare och effektivare via ett och samma nav i Teams
- vill skapa och hantera undersökningar eller formulär smart och enkelt med Forms
Förkunskaper
Inga särskilda förkunskaper krävs – grundläggande kunskaper i Office-paketet rekommenderas.
ALLT DETTA FÅR DU LÄRA DIG / INNEHÅLL
Allmänt Office 365
- Vad ingår i Office 365
- Effektivisera din organisation med Office 365
- Office 365 grundstenar, portalen och inställningar
- Fördelar med Office 365
OneDrive
- Ladda upp filer
- Dela personliga filer med andra
- Arbeta Off-line – Synkronisera OneDrive
- Versionshistorik
SharePoint
- Skapa grupp- och kommunikations webbplatser
- Dokumenthantering
- Vyer
- Dela filer och samtidig redigering
- Behörighetshantering
- Lägg till appar
- Informationsdelning
- Skapa nyhetsinlägg, sidor
OneNote
- Skapa anteckningsböcker
- Hantera arbetsböcker, avsnitt och sidor
- Infoga data och tagga dina uppgifter
- Sök efter information
- Mötesanteckningar
Teams
- Skapa team och kanaler
- Lägg till medlemmar
- Konversation
- Dokumenthantering
- Samarbeta kring filer
- Möten med Teams
- Livesändning
- Dela skrivbord
- Samtal
Forms
- Skapa ett nytt formulär
- Hantera frågorna i formuläret
- Förhandsgranska
- Dela
- Inställningar
- Sammanfatta svaren
Planner
- Skapa plan och uppgifter
- Konfigurera uppgifter
- Skapa checklistor och kommentarer för uppgifter
- Gruppera och tilldela uppgifter
- Bifoga filer
- Följ upp
Praktiska tips och tricks
KURSFAKTA
Omfattning
1 dag (kl 09.00-16.00)
Kursdatum
11/3, 7/5, 18/6, 23/7
Kursen kan också genomföras företagsinternt. Kontakta oss för förslag och offert.
Mail: info@skillspartner.com
Pris: 5 995 kronor/deltagare exklusive moms.
Kursanmälan sker till
Mail: info@skillspartner.com – Ange kursdatum, ditt namn och kontaktuppgifter samt faktureringsuppgifter.