Att hitta rätt kompetens är inte alltid helt enkelt. Det är många saker som ska stämma. Allt från kunskap, erfarenhet, infallsvinkel och inte minst kostnaden ska vara rätt.
- Vi arbetar med allt från kända och etablerade talare, moderatorer och experter som är förstklassiga till mindre kända men som är intressanta, inspirerande och kunniga med hög flexibilitet och korta leveranstider. Vårt utbud är brett och varierat. Alla är kvalitetssäkrade och utvärderas efter varje uppdrag.
- Vi arbetar med talare, moderatorer och experter i alla prisnivåer och med erfarenhet och kunskap att kunna genomföra allt från föreläsningar till workshops, utbildningsdagar och chefsstöd.
Vi som arbetar på Skillspartner har ”örat mot marken”. Aktiv omvärldsbevakning och trendspaning är en naturlig del i vårt arbete för att fortlöpande utveckla vårt utbud av kunniga talare, moderatorer och experter inom intressanta och aktuella områden. (OBS! alla visas inte på vår hemsida, kontakta oss även om du vill få andra förslag eller vill veta mer om någon särskild talare/moderator/expert.)
Vi har erfarenheten, känner talarna och vi jobbar metodiskt. Vi är rådgivare, men som vi också brukar säga ”av-rådgivare”. Läs gärna här om hur vi jobbar!
SKILLSPARTNER-metoden
Lyhört och i nära samarbete med våra uppdragsgivare, från ax till limpa” identifierar, analyserar och matchar vi rätt kompetens för våra kunders olika behov avseende ämne, syfte, mål, budget, omfattning, etc. Vi hjälper rådger och avråder våra kunder i alla skeeden från planering och förberedelse, till genomförande och uppföljning/utvärdering. Vår målsättning är att våra kunder ska bli nöjda och nå uppsatta mål, och även få lite mer än vad de förväntade sig.
Vi är både ett konstruktivt bollplank och en trygg partner för att nå uppsatta mål för era möten, dagar, konferenser, event, utbildnings- och utvecklingsinsatser, m.m.
Steg 1 – Behovsanalys
Tillsammans med er tar vi fram en kravprofil utifrån era behov.
Steg 2 – Matchning
Därefter startar sökprocessen. Vi gör en sökning i vår talarbank, checkar uppföljningar och diskuterar internt för att få fram en eller flera förslag som vi tror passar bäst för er aktivitet. Många gånger diskuterar vi i detta skede också uppdraget med de konsulter vi tror passar för uppdraget.
Steg 3 – Förslag
Du får i detta skede ett eller flera förslag med presentationer, ibland också filmklipp – allt för att ni ska kunna få en så fullständig bild och uppfattning som möjligt av alternativa kandidater. Tillsammans diskuterar vi de olika alternativen, vänder på stenarna, finputsar förslagen – allt för att ni ska få bästa möjliga lösning.
Steg 4 – Bekräftelse & förberedelser
Om ni väljer att gå vidare med något av våra förslag sker kontraktsskrivning och annat praktiskt som kan behöva ordnas i samband med bokningen. Snabbt, tryggt och enkelt. Vi säkerställer att anlitad föreläsare bokar in uppdraget och kontaktar er i god tid inför genomförandet så att ni kan gå igenom exakta detaljer och önskemål.
Steg 5 – Genomförande
Vi säkerställer att föreläsaren genomför uppdraget enligt era önskemål.
Steg 6 – Utvärdering
Vi gör tillsammans med er en utvärdering av uppdraget, såväl talarens insatser och hur ni uppfattar att samarbetet oss emellan har fungerat. Vår målsättning är ni kunder ska bli nöjda och få lite mer än vad ni förväntar er. Är det ett uppdrag som har flera leveranstillfällen görs givetvis en uppföljning efter varje leveranstillfälle och om så önskas och behövs görs justeringar och finslip inför nästa leveranstillfälle.