Intresseanmälan

Arvid Axland Författare till boken "Jakten på känslan"

Skapa meningsfulla kundupplevelser

Arvid Axland är en av de mest uppskattade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Axels mission är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet att skapa för sin omgivning genom upplevelser. I allt de gör och säger.

Om fler företag blir mer emotionella och upplevelseorienterade i relationen med människor så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.
– Arvid Axland

Presentation

Arvid Axland hjälper företag och organisationer att förstå sitt upplevelsevärde, utarbeta strategier, förankra dem internt och skapa lösningar för alla typer av kanaler och beröringspunkter. Målsättningen är att skapa upplevelser som bygger starka band mellan varumärket och de människor som betyder mest.

Arvid åtar sig uppdrag som föreläsare, workshopledare och konsult. I sina föreläsningar och workshops varvar Arvid viktiga trender med inspirerande exempel och konkreta metoder. Deltagarna får med sig insikter och konkreta idéer för hur de kan skapa starkare upplevelser för sin omvärld. De kommer också förstå att det är lättare än de tror.

Hösten 2016 släppte Arvid första upplagan av boken ”Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser” som han skrivit tillsammans med Niels Kjærgaard-Jensen. En inspirationsbok skriven fylld av aha-upplevelser och lättsmälta metoder och exempel för att kunna etablera ett nytt sätt att bemöta kunder och medarbetare. 

Arvid Axlands föreläsningar och workshops passar för företagsledare, marknadsförare, personalchefer, innovatörer och andra som förstår värdet av en bra upplevelse. Det kan vara hela företag såväl som små ledningsgrupper. Både den mest erfarne och nybörjaren kommer att hitta sin vinkel på ämnet.

Arvid Axland är involverad i mängder av samarbeten som inspiratör, trendspanare, rådgivare och workshopledare. Alltifrån internationella konferenser till små avdelningsmöten.

Exempel på teman och rubriker

Jakten på känslan – Konsten att skapa meningsfulla upplevelser

  • Grunderna i upplevelseekonomin och emotionell kommunikation
  • 10 spelregler för företag som vill lyckas med kundupplevelsen
  • Spännande exempel från de som redan lyckats

Bygg varumärket inifrån

  • Så odlar ni starka ambassadörer genom förhöjda medarbetarupplevelser
  • Starkare team med kundupplevelsen i fokus
  • Spännande exempel från de som redan lyckats

Upplevelsen är allt!

  • Hitta ett upplevelsevärde som är större än produkterna och tjänsterna ni erbjuder
  • Nå igenom kommunikationsbruset med upplevelser som berör
  • Så involverar ni hela organisationen i kundupplevelsen

Hur förstärker man kundupplevelsen i en digitaliserad värld?

  • Så lyckas du med digitaliseringen utan att tappa kundrelationen
  • Convenience och snabbhet vs minnesvärda upplevelser. Hur kombinerar man dessa?
  • Hur skapar vi personliga, autentiska och interaktiva upplevelser i en global och automatiserad värld?

Grundkurs i upplevelsedesign och emotionell CX

  • Grunderna i upplevelseekonomin och emotionell kommunikation
  • Kreativa metoder för upplevelsedesign
  • Designprocess för holistiska upplevelser

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
* Obligatoriska fält
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."

Fredrik Göransson, Nine Yards

"Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."

Ann-Sophie Gustavsson, Ringhals AB