Daniel Ewerman Passionerad tjänsteutvecklare, entreprenör & industridesigner inom kundupplevelser och kundcentrerad tjänsteutveckling

Kundupplevelse: varför vissa organisationer lyckas … och andra inte

Daniel Ewerman är industridesignern som började designa kundupplevelser. Hans passion är kundcentrerad tjänsteutveckling och hans mål är att utrota sadistiska kundupplevelser. Daniel Ewerman har varit en av de första i världen att peka på hur design- och innovationsmetoder kan och ska användas för att förbättra kundupplevelsen.

Under mer än tjugo år har han i Sverige påverkat hur vi ser på kundupplevelser, tjänstedesign och digitalisering.

Presentation

Daniel Ewerman poängterar att den absolut viktigaste frågan att ställa sina kunder inte är hur de har det eller hur de har haft det, utan hur det skulle kunna vara – det är där din tjänst kommer in i bilden! Det gäller sedan att vara lyhörd och absorbera informationen så att du tillsammans med kunden kan utarbeta en optimal lösning.

Han är övertygad om att den som bäst förstår sina kunders tankar, beteende och behov och lyckas överföra dessa insikter till kundupplevelser kommer att bli en vinnare. Och att det bara är genom att förstå kunden på djupet man skapar tjänster som kunden väljer, älskar och rekommenderar.

Daniel Ewerman är en flitigt anlitad föreläsare och rådgivare till organisationer som vill skapa goda kundupplevelser genom kund- och medarbetarcentrering. Daniel beskrivs som en lättsam och inspirerande talare.
Hans bok Kundupplevelse, som släpptes 2015, har tryckts om flera gånger. Det är en bok som många läsare, särskilt chefer, beskrivit som både viktig och epokgörande.

Exempel på teman och rubriker

  • Värdet av en riktigt bra kundupplevelse
  • Kundupplevelser – en överlevnadsfråga
  • Förbättra kundupplevelsen – så går det till
  • Att samskapa tjänster med kund
  • Kundinsikterna som leder till kundnöjdhet
  • Vikten av kundcentrerad organisationskultur
  • Tjänstedesign
  • Tjänsteinnovation

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

" Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

Maria Dahl, Partille kommun

"Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg