Kundupplevelse: varför vissa organisationer lyckas … och andra inte
Daniel Ewerman är industridesignern som började designa kundupplevelser. Hans passion är kundcentrerad tjänsteutveckling och hans mål är att utrota sadistiska kundupplevelser. Daniel Ewerman har varit en av de första i världen att peka på hur design- och innovationsmetoder kan och ska användas för att förbättra kundupplevelsen.
Under mer än tjugo år har han i Sverige påverkat hur vi ser på kundupplevelser, tjänstedesign och digitalisering.
Presentation
Daniel Ewerman poängterar att den absolut viktigaste frågan att ställa sina kunder inte är hur de har det eller hur de har haft det, utan hur det skulle kunna vara – det är där din tjänst kommer in i bilden! Det gäller sedan att vara lyhörd och absorbera informationen så att du tillsammans med kunden kan utarbeta en optimal lösning.
Han är övertygad om att den som bäst förstår sina kunders tankar, beteende och behov och lyckas överföra dessa insikter till kundupplevelser kommer att bli en vinnare. Och att det bara är genom att förstå kunden på djupet man skapar tjänster som kunden väljer, älskar och rekommenderar.
Daniel Ewerman är en flitigt anlitad föreläsare och rådgivare till organisationer som vill skapa goda kundupplevelser genom kund- och medarbetarcentrering. Daniel beskrivs som en lättsam och inspirerande talare.
Hans bok Kundupplevelse, som släpptes 2015, har tryckts om flera gånger. Det är en bok som många läsare, särskilt chefer, beskrivit som både viktig och epokgörande.
Exempel på teman och rubriker
- Värdet av en riktigt bra kundupplevelse
- Kundupplevelser – en överlevnadsfråga
- Förbättra kundupplevelsen – så går det till
- Att samskapa tjänster med kund
- Kundinsikterna som leder till kundnöjdhet
- Vikten av kundcentrerad organisationskultur
- Tjänstedesign
- Tjänsteinnovation
Intresseanmälan
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Kundutlåtanden
"Vi anlitar Skillspartner eftersom det är otroligt tryggt, pålitligt och med snabb återkoppling. Vi har samarbetat under många år och vi har aldrig blivit besvikna. Skillspartner har fingertoppskänsla och en professionalism att alltid plocka fram rätt talare till vår organisation och tillfälle. Jag kan starkt rekommendera alla att vända sig till Skillspartner. Ni kommer inte att bli besvikna."
"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."