Resultat får du inte av vad du VET, utan av vad du GÖR

Helena Berggrens drivkraft, energi och budskap är glasklart. Det märks tydligt när man lyssnar och träffar Helena.

Resultat får du inte av vad du vet, utan av vad du gör.
– Helena Berggren

Helena brinner för personlig utveckling genom eget ansvar.

Vill du boka en inspirerade föreläsning eller utbildning som stärker er organisation inom ledarskap och medarbetarskap med Helena Berggren, kontakta oss på Skillspartner.

Presentation

Hennes mission är ”Trygga ledare och motiverade medarbetare som tillsammans skapar en stark företagskultur för ökad arbetsglädje, effektivitet, varumärke och lönsamhet”.

Helena Berggren är organisationskonsult med lång erfarenhet som ledare, nationellt och internationellt, utbildare, förändringsledare, nätverksbyggare och talare.

Helenas föreläsningar är fyllda med aha-upplevelser, konkreta råd och verktyg. Hon blandar fakta med anekdoter och egen erfarenhet. Helena är tydlig i sina budskap, levererar med fullt engagemang, humor och hög energi. Hennes föreläsningar och utbildningar får toppbetyg.

Helena har haft ett eget radioprogram med över 250.000 lyssnare per vecka. Hon har startat och driver två företag. Hon gästföreläser inom organisation och ledarskap hos Lunds Universitet, hon utbildar i entreprenörskap och affärsmannaskap på IHM Business School och hon har hjälpt över 7 000 personer till ett hållbart eget ledarskap.

Exempel på teman och rubriker

Jag-glädje, livsglädje och arbetsglädje
Vilken glädje är viktigast och hur blir du ditt bästa jag i ditt livs olika roller? Går det att känna glädje varje dag och hur styr jag mina tankar?

För att kunna leda andra måste du först kunna leda dig själv
Att vara chef är både jätteroligt, utvecklande, krävande och utmanande. Rollen kräver balans. Rollen kräver tydlighet och god kommunikationsförmåga. En föreläsning om att vara hållbar, tydlig och en sann förebild som ledare. Dina medarbetare gör inte som du säger, de gör som du gör.

Hälsofrämjande ledarskap
Vid frågan till arbetsgivare om hur de arbetar med att främja personalens hälsa kommer ofta friskvårdsbidrag på tal. När frågan ställs till medarbetare om vad som får dem att må bra på jobbet så handlar svaren ofta om trivsel i arbetsgruppen, bekräftelse från chefen och att man känner att jobbet man utför är meningsfullt. Dessa tre aspekter är centrala i ett hälsofrämjande ledarskap.

Kultur skapar lönsamhet
En medarbetare som är nöjd är en god ambassadör och presterar bättre. En missnöjd medarbetare läcker. Företagskulturen ska levas av alla, varje dag, inte vara ett dokument på intranät. Kultur är inte bara det vi uppmuntrar utan också det vi tillåter. Hur skapar vi och underhåller en kultur som lever i medarbetarna?

Service och bemötande
Att leverera kvalitet i allt vi gör. Att sticka ut och att skapa upplevelser man talar om och rekommenderar för andra. Service är en upplevelse, en känsla! Om konsultativt förhållningssätt inom företaget. Hur gör man för att hjälpa varandra att skapa resultat. Och om att ta pinnen på sin sträcka.

Ditt personliga varumärke och ditt professionella rykte
Människor gör affärer med människor. Inte företag med företag. En kund köper dig före din produkt och dina tjänster. Hur bygger du framgångsrikt ditt varumärke.

Tankens kraft
Låt tankarna att jobba med dig istället för mot dig. Lär dig att tänka nytt, även på invanda mönster. Hur tacklar du en förändring bäst. Hur antar du en utmaning. Hur tror du att du kan gör det du kan?

Att nätverka framgångsrikt och med resultat
Det är skillnad på mingel och strategiskt nätverkande. Hur bygger och underhåller man sitt nätverk? Vilka är fällorna och vilka är framgångsfaktorerna? Lär dig nätverka som ett proffs. Helena har sju års erfarenhet som konsult för ett internationellt affärsnätverk. 4 av 10 av Sveriges mest framgångsrika team var Helenas.

Arbetsglädje, vems ansvar?
Är det chefen som ska se till att du har kul och trivs på jobbet? Hur vill vi ha vår arbetsplats? Hur bygger vi framgångsrika team som stöttar varandra?

Attityd och kommunikation
Din attityd och hur du kommunicerar ditt budskap är avgörande för vilket resultat du går. Varför är det så lätt att bli missförstådd? Varför är det så svårt att bli förstådd av vissa individer. Det kan väl inte bero på mig. Roligt och lättsamt och färgspråket och om hur du upplevs av din omgivning genom gester, beteenden och kroppsspråk.

Referenser

Helena Berggren möter sin publik på ett avväpnande sätt och erbjuder en underhållande och insiktsfull introduktion kring organisationsteori och beteendevetenskap kryddat med en stor portion humor. När hon fick uppdraget för vår organisation lade hon sig vinn om att förstå vad vi ville åstadkomma och hittade precis rätt nivå för att inspirationsdagen för serviceenhetens 250 medarbetare skulle bli just inspirerande och starten på något nytt istället för bara ett tomtebloss.
Servicechef, Göteborgs Universitet

Tack för en inspirerade och underhållande föreläsning. Mycket som var oerhört tänkvärt och du hade fantastisk positiv energi och bjöd på dig själv. Jag har varit på liknande föreläsningar tidigare, men din skiljde sig från dem på grund av ditt personliga engagemang i kombination med att presentationen var lätt att ta till sig utan för mycket text på varje slid. Du övertygade oss fast vi var ett gäng ”blåa” som satt där.
Chef, SAAB AB

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

"Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg

"Jag är väldigt nöjd över samarbetet med Skillspartner. De är lyhörda och kommer alltid med bra förslag på föreläsare utifrån mina önskemål och ramar. Samarbetet är smidigt och de är lätta att nå och kommunicera med.  Resultatet är alltid mycket kvalitativa och omtyckta föreläsningar som deltagarna lovordar."

Sonia Koppen, Vision