Hur du når ut med det du vill säga, undviker konfrontation och konflikt
Hur kan man undvika missförstånd och motstånd? Det kan vara på jobbet kollegor emellan, mellan chef och medarbetare eller i relationen mellan vårdgivare och klient/patient. Inte sällan beror missförstånd på brister i kommunikationen.
Lena Rahle Hasselbalch är en engagerande föreläsare som med smittande energi som utbildar och föreläser för dig som vill skapa bättre samtalsklimat, ökad motivation, bra samarbete och förbättrade relationer.
Presentation
Många som arbetar med människor har en önskan att bli bättre på att kommunicera. Man kan känna att ”budskapet inte når fram” eller ”folk inte gör som man säger”. Under Lenas utbildningar och föreläsningar får du möjlighet att öva och lära mer om vad du själv kan göra för att skapa ett bättre samtalsklimat. Hur du når ut med det du vill säga, undviker konfrontation och konflikt, hanterar svåra samtal, blir bättre på att förstå andra och locka fram deras motivation.
Lena Rahle Hasselbalchs utbildningar och föreläsningar ger dig nya verktyg att använda i det mellanmänskliga mötet för att;
- Skapa engagemang och allians i ett samtal
- Hantera svåra samtal och möten
- Ha effektivare samtal
- Förstärka människors delaktighet och tillit till den egna förmågan
- Locka fram och väcka motivation
- Möta konflikter och motstånd
Humor blandas med allvar. Teori varvas med interaktiva övningar och inspirerande exempel och alltid utifrån er verksamhets behov.
Lena har mångårig av att hålla utbildningar, workshops och att föreläsa om kommunikation, bemötande och Motiverande samtal runt om i Sverige. Uppdragsgivarna är skola, vård, omsorg, hälso- och sjukvård, svenska kyrkan, äldreomsorg, hemtjänst, tandvård, socialtjänst, försäkringskassan, särskilda boenden, beroendevård, chefsnätverk, med flera.
Lena Hasselbalch Rahle är medförfattare till flera böcker om kommunikation och bemötande.
Exempel på teman och rubriker
- Bemötande och kommunikation
- Motivation och drivkrafter
- Motiverande samtal
- Svåra samtal
- Kroppsspråk och icke-verbal kommunikation
- Empati och medkänsla
- Kommunikation som chef och ledare
Referenser
En av de bästa föreläsare jag någonsin lyssnat på: engagerande, entusiasmerande och kunnig.
Föreläsning för hälso- och sjukvårdspersonal i Stockholms Läns Landsting, i samarbete med Nutricia Nordica AB
Jag vill tacka för en mycket positiv och energifylld dag. Lena är en föreläsare som gjorde att vi alla blev uppmärksammade på ett positivt sätt under dagen. Vill också tacka för materialet och tipsen på hur samtalen kan få kvalité, genom att personen kan bli mer delaktig och sedd i samtalet.
Utbildningsdag för Arbetslivsresurs AB i Östergötland
Lena Rahle har en fantastisk förmåga att fånga åhörarnas intresse!
Föreläsning för akutsjukvårdspersonal, Nationell akutsjukvårdskonferens
Blandningen av rollspel, övningar i mindre grupper, filmer och att vi får tid till eftertanke och diskussioner gjorde detta till den mest intressanta kurs jag varit med om!
Enhetschef, Barn- och utbildningsförvaltningen, Hässleholms kommun
Här tränas nu MI i alla sammanhang. Alla väldigt nöjda med kursen!
Verksamhetschef, Social omsorg, Nyköpings kommun
Intresseanmälan
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Kundutlåtanden
"Vi anlitar Skillspartner eftersom det är otroligt tryggt, pålitligt och med snabb återkoppling. Vi har samarbetat under många år och vi har aldrig blivit besvikna. Skillspartner har fingertoppskänsla och en professionalism att alltid plocka fram rätt talare till vår organisation och tillfälle. Jag kan starkt rekommendera alla att vända sig till Skillspartner. Ni kommer inte att bli besvikna."
"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."