Expert på kris och snabb förändring

Lottie Knutson är van att ständigt vara i hetluften och har mångårig erfarenhet som informationsansvarig på stora företag.

Hennes långa yrkeserfarenhet, som omfattat stora digitala omställningar och mycket turbulenta situationer, har gjort henne till expert på kommunikation och krishantering. Hon vet vilka strategier och verktyg som fungerar när organisationer och individer utsätts för hård press – också då kraschen sker på IT-sidan.

 

Presentation

Lottie Knutson var tidigare kommunikationsdirektör på Fritidsresegruppen i Norden, är styrelseledamot i H&M, Stena Line, Cloetta, Swedavia, med flera. Hon var under flera år konsult bland annat på JKL och arbetade dessförinnan på SAS och Svenska Dagbladet.

Lottie jobbar som journalist, moderator, föreläsare och seminarieledare. Som föreläsare och seminarieledare ofta med fokus på snabb förändring och tuffa situationer.

Som informationsdirektör på ett av de stora reseföretagen var det bland andra Lottie Knutsons uppgift att hantera den fruktansvärda situationen i samband med tsunamin. Men redan innan hade hon yrkesmässig erfarenhet från massuppsägningar, Gottrörakatastrofen, halvfärdiga hotell och bussolyckor. Efter tsunamin följde svin- och fågelinfluensor, SARS och askmolnet som ställde till det för hundratusentals européer 2010.

2014 utkom hon med boken Nödrop – När krisen kommer (Albert Bonniers Förlag). Här möter Lottie Knutson människor, drar lärdomar och ger verktyg inför den dag läsaren själv hamnar i en kritisk situation. Vilka krafter sätter stora trauman igång? Hur reagerar myndigheter och politiker, och vad händer med dem som drabbats personligen? Vilka redskap kan man använda när man själv utsätts för hård press?

Exempel på teman och rubriker

  • Krishantering
  • Kriskommunikation
  • Hantera snabb förändring och tuffa situationer
  • Nödrop – när krisen kommer

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

" Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

Maria Dahl, Partille kommun

"Jag är väldigt nöjd över samarbetet med Skillspartner. De är lyhörda och kommer alltid med bra förslag på föreläsare utifrån mina önskemål och ramar. Samarbetet är smidigt och de är lätta att nå och kommunicera med.  Resultatet är alltid mycket kvalitativa och omtyckta föreläsningar som deltagarna lovordar."

Sonia Koppen, Vision