Fotograf
Christian Gustavsson

Framtiden och digitaliseringens möjligheter

Sofia Svanteson är en framgångsrik och inspirerande entreprenör som efter ett besök i Tokyo 1999 kom till insikten att framtiden kommer stavas ”mobile services and content”. När hon kom hem startade hon eget företag och har idag lyckats med det som de flesta knappt vågar drömma om: att med arbeta med interaktiv design jobba över hela världen.

Lyssna till Sofia Norberg som berättar om vad som skiljer de digitalt medvetna organisationerna från dem som fortfarande tvekar. Hon förklarar hur man måste se nya tekniker och tekniska plattformar som möjligheter och inte som tunga utmaningar. Och för att skapa förändring måste man våga tänka nytt och annorlunda och utsätta sig för okända situationer. Det fina är att det finns angreppssätt och verktyg som underlättar för oss att ta stegen, tillsammans!

Presentation

Sofia åtar sig uppdrag som föreläsare, processledare och leder gärna workshops.

Sofia Svanteson lägger stor vikt vid problemdefinition och hjälper organisationer och företag att ta fram nya tjänster, affärer och strategier utifrån insikter om användares och medborgares behov och beteenden.

Tillsammans med sina kollegor designar och utvecklar hon CSR-utbildningssystem för fabriksarbetare i Bangladesh, förändrar hälso- och sjukvården på en global arena, samt jobbar med integration av utlandsfödda på den svenska arbetsmarknaden, allt med hjälp av innovativa digitala tjänster.

Bakgrund
Sofia Svanteson grundade den strategiska designbyrån Ocean Observations 2001. Hennes första kund var Samsung i Sydkorea, och hon gick från att vara interaktionsdesigner på webbyrån Razorfish till att designa operativsystem för mobiltelefoner samt leda och leverera projekt till ett av världens största elektronikföretag, i en helt främmande kultur på andra sidan jorden. 2014 blev hon utsedd av dåvarande EU-kommissionären Neelie Kroes som en förebild för unga kvinnor att välja teknisk utbildning.

Under 2013-2015 satt hon i Digitaliseringskommissionens expertgrupp. Hon har talat på tidningen Wireds event om framtidens hälso- och sjukvård, utsedd av Daniel Ek, grundare Spotify, att tala om framtidens hälsa på Symposium/Brilliant Minds, och hon har arrangerat innovationsträning för företag såsom Amazon och Microsoft i Japan.

Exempel på teman och rubriker

  • Digitalisering
  • Framtiden
  • Mobile services and content
  • Interaktiv design
  • CSR
  • Entreprenörskap
  • Innovation

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."

Fredrik Göransson, Nine Yards

"Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg