Strategiskt bemötande

Vad är ett gott bemötande, gott värdskap eller god service? Hur vill ni att de ni möter ska uppfatta er och uppfattas ni på det sättet?

Det kan ofta handla om hur en värdegrund tar sig uttryck i de vardagliga mötena. Vi vet ju alla att alla möten inte är enkla. Det kan vara vid en reklamation eller om man jobbar inom offentliga verksamheter kanske det handlar om att lämna negativa besked vid tillståndsprövningar, eller göra tillsyn och kontroller.

Oavsett om vi talar om bemötande, värdskap eller service så bottnar det i värdegrund, företagskultur och attityder. Det finns bara vinster med att utveckla sin verksamhets/organisations bemötande och värdskap. Nyckelord är arbetsglädje, samverkan och effektivitet. Men hur gör man för att uppnå konkreta och varaktiga resultat?

Strategiskt bemötande är en vinst för alla verksamheter och organisationer. I den här föreläsningen/seminariet (vänder sig framförallt till offentliga verksamheter) får du reda på hur du effektivt kan:

  • Öka din organisations förtroendekapital
  • Få ökad kompetens
  • Få effektivare samarbete
  • Få färre reklamationer och konflikter
  • Få roligare på jobbet
  • Bygga starkare varumärke
  • Ett starkare ledarskap

Ett strategiskt bemötande skiljer sig från ett gott bemötande och ett gott värdskap genom att vi i det Strategiska bemötandet, medvetet använder alla möten med en organisations intressenter för att nå mål och visioner och för att komma närmare sina målgrupper. Ett Strategiskt bemötande utvecklar organisationens leveransförmåga oavsett om det gäller att ge en bättre utbildning, vård eller omsorg.

Det Strategiska bemötandet kännetecknas av att möten i vardagen används för att lyssna på brukare, vårdtagare, invånare, elever, föräldrar eller anhöriga för att bättre kunna förstå och hjälpa dem på deras villkor. Det handlar också om att aktivt sprida era budskap och om att de ni möter ska uppfatta er på det sätt ni vill uppfattas. Det kan ofta handla om hur en värdegrund tar sig uttryck i de vardagliga mötena. Vad kan och bör mötena kännetecknas av? Vad får de absolut inte kännetecknas av?

Föreläsningen/Seminariet visar hur du med små medel kan åstadkomma mycket när det gäller att få goda relationer med era målgrupper och andra intressenter.

Kontakta oss på Skillspartner för förslag på ett skräddarsytt upplägg som passar din organisation och de utmaningar ni står inför!

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Malmö
040-40 50 10
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti

    * Obligatoriska fält
    Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

    Kundutlåtanden

    "Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

    Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg

    " Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

    Maria Dahl, Partille kommun