Kommunikation är inte bara ett sätt att umgås utan också ett av de viktigaste verktygen vi har inom våra organisationer. Detta verktyg är ofta underskattat när det gäller synen på hur vi kan öka bland annat effektiviteten. Vi kan tydligt se skillnaden på de som behärskar en professionell och medveten kommunikation och de som inte gör det. Skillnaderna kan vara att de som behärskar kommunikationen oftare kan föra fram sina idéer på ett tydligare sätt och bli hörd och att de mer sällan hamnar i destruktiva konflikter. De kan också konsten att föra dialog i stället för ändlösa argumentationer.
Kvaliteten på kommunikationen speglar kvaliteten på relationen. Med bra kommunikation och relationer får vi effektivare arbetsplatser. Hur vi lyckas står i direkt relation till hur vi kommunicerar.
Smakprov ur programmet;
- Grunden för kommunikation
- Tolkningar
- Mönster
- Rädsla för förändringar
- Nå resultat i din kommunikation med andra
- Skapa en professionell kommunikation
- Nå fram med ditt budskap
- Föra dialog istället för argumentation
- Aktivt lyssnande
Alla utbildningar, föreläsningar, workshops skräddarsys alltid efter era behov och framtida utmaningar.
Kontakta oss på Skillspartner för förslag på ett skräddarsytt upplägg som passar din organisation och de utmaningar ni står inför!