De arbetsgrupper som inte är medvetna om personlighetsstilarnas betydelse och påverkan har ofta konflikter gällande deras olika sätt att hantera världen. Entreprenören tycker att Administratören sätter käppar i hjulen, Administratören å sin sida tycker att Entreprenören inte lever i verkligheten. Integratorn tycker att Producenten ibland har en tendens att köra över folk och Producenten har ofta problem med att Integratorn vill ha ett möte till.
Under utbildningen tittar vi på de olika stilarna som finns i arbetslaget. Vi skapar en medvetenhet runt de enskilda medarbetarnas profiler och hur vi bäst kan nyttja styrkorna. Framför allt skapar vi en förståelse som kan leda till dynamik i stället för konflikter.
Teorin vi använder baseras på Ichak Adizes fyra roller; producent-, entreprenör-, administratör- och integrationsrollen.
Efter utbildningen kommer deltagarna ha en ökad medvetenhet runt olika personlighetsstilar och även medvetenheten runt sin egen stil. Vi kommer att förstå hur detta påverkar min och andras kommunikation och samarbete. Det kommer också finnas en medvetenhet runt arbetsuppgifter och roller och hur vi på bästa sätt kan skapa effektivitet
Om det tidigare funnits problem med konflikter runt kommunikation, samarbete och roller kommer dessa nu att försvinna.
Kontakta oss på Skillspartner för förslag på ett skräddarsytt upplägg som passar din organisation och de utmaningar ni står inför!