Kriskommunikation och krishantering i praktiken

Den bästa krishanteringen är den som förekommer krisen. Att vara förberedd, genom kunskap och medieträning, att ha en strategi är nycklar till framgång vid en kris.

Skillspartner erbjuder skräddarsydda kurser och föreläsningar i krishantering och kriskommunikation. Som deltagare får du med dig konkreta verktyg för att undvika och hantera förtroendekriser; från strategiskt viktiga vägval till handfasta råd i ditt operativa arbete

Exempel ur innehållet;

  • Krishanteringens grunder och framgångsfaktorer
  • Hur undvika förtroendekriser
  • När mediadrevet går – hur gör du?
  • Sociala medier – så gör du ner drevet går
  • Hur tänker och jobbar journalister
  • Förbyggande krisarbete, rutiner och krisgruppens sammansättning

En rad praktiska relevanta övningar ingår.

Alla kurser och föreläsningar skräddarsys för att möta er behov och framtida utmaningar.

Kontakta oss på Skillspartner för förslag på ett skräddarsytt upplägg som passar din organisation och de utmaningar ni står inför!

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

"Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."

Ann-Sophie Gustavsson, Ringhals AB

"Vi får alltid insiktsfulla och träffsäkra förslag på talare och inspiratörer från Skillspartner och de är ett bra bollplank i processen."

Fredrik Göransson, Nine Yards