Per Kristensson Professor i psykologi

Specialist på kundbeteende och Värdeskapande tjänster

Per Kristensson föreläser och utbildar inom det som kallas värdeskapande tjänster med hjälp av service design.

Pers föreläsningar handlar om hur ”organisationer tänker”. Med det avser han t ex hur de kommunicerar, beslutsfattar och utvecklar sig. Kund (patient-, medborgare-, användare-) perspektivet står i synnerhet honom varmt om hjärtat.

Organisationer har alldeles för lätt att glömma bort den de faktiskt finns till för.
– Per Kristensson

Vill du veta mer om Per Kristensson och hans föreläsningar, kontakta oss på Skillsparter som berättar vi gärna mer.

Presentation

Tjänster är idag inte längre bara en typ av erbjudande utan en logik som fokuserar på hur din organisation stöttar dina användares värdeskapande processer – och är därför viktigt för alla organisationer.

Tjänstedesign avser en metodik som involverar personal, brukare eller kunder i syfte att gemensam utforma nya tjänster som skapar värde i brukares vardag.Många pratar idag om dessa begrepp men vad är det egentligen som avses och hur ska egentligen organisationer på ett bättre sätt än tidigare förstå och utveckla de värden de faktiskt skapar för sina användare?

Under sina föreläsningar och utbildningar delar Per Kristensson med sig av insikter, stories och praktiska exempel kring hur organisationer kan skapa morgondagens lösningar på ett bättre sätt än tidigare.

Bakgrund
Per Kristensson är professor i psykologi. I sin forskning har han studerat innovations- och verksamhetsutveckling, kundbeteende, beslutsfattande samt förändringsprocesser. Som professor har han även tjänstgjort i Bergen i Norge samt Phoenix i USA.

Han har skrivit böcker såsom ”Service Innovation”, ”Service Innovation for Sustainable Business”.

Per hör till de som blivit utvalda att göra en sk TedX-föreläsning. Det skedde i samband med Karolinska Institutets 100-års jubileum. Per har föreläst för Vetenskapsrådet och medverket i ett antal TV-program såsom SVT Plus nyårsprogram.

Exempel på teman och rubriker

  • Värdeskapande tjänster
  • Service Design
  • Kommunikation
  • Kundbeteende
  • Beslutsfattande/Utveckling
  • Förändringsprocesser

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

"Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."

Ann-Sophie Gustavsson, Ringhals AB

" Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

Maria Dahl, Partille kommun