Kunden har makten - varumärken och värderingar som ökar värdet
Idag har kunden makten och det gäller att bli vald i mängden av alla företag, tjänster och produkter. Stefan Saidac talar om vikten av stabila, solida varumärken och värderingars betydelse. Han talar om hur hjärnan lurar oss att gilla och välja ett märke framför ett annat och vad som är nyckeln till lyckade möten och affärer. Hur värderingar kan leda till förbättringar, nöjdare medarbetare och kunder.
Presentation
Stefan Saidac är rådgivare och strateg inom varumärke, värderingar och företagskultur och arbetar med svenska och internationella företag och organisationer såsom Absolut Vodka, Arla, H&M, IKEA, KPMG och Toyota.
Stefans föreläsningar passar företag i alla branscher. De är mycket underhållande och användbara med övningar som engagerar deltagarna. Han är engagerad och har ett högt tempo och seminarierna är mycket användbara och underhållande.
Stefan Saidac skapar gärna en skräddarsydd föreläsning anpassad efter företagets bransch och utmaningar med aktiva moment och workshop. Föreläsningstemana nedan kan kombineras eller köras var och en för sig.
Exempel på teman och rubriker
Varumärke
– Att bli utvald
Idag har kunden makten. Det gäller att bli vald i mängden – som produkt, tjänst, företag eller person. Varumärke kan verka komplext. Stefan reder ut begreppen. Rätt hanterat leder varumärket till lojalare kunder, enklare försäljning och ökad lönsamhet. Vad är ett varumärke och hur fungerar det? Varför varumärken kan styra våra tankar. Varumärken som satsar miljoner, vissa gör rätt andra fel. Hur världens mest ansedda varumärke är uppbyggt, och vilken del som är viktigast.
Värderingar
– Mer än vackra ord
Företag med fungerande värderingar är stabilare, har enklare att rekrytera och behålla rätt människor. Det handlar om värderingars betydelse och möjligheter. Om våra innersta drivkrafter, om rätt och fel. Hur värderingar kan gå från ord till verklighet – och konkreta förbättringar. Stefan har inspirerande case, organisationer med värderingar som främsta framgångsfaktor.
Hur värderingar blir verklighet och förbättrar samarbetet
Filosofi: Aristoteles läxar upp Lance Armstrong
Katastrofen skapade ett av världens mest ansedda företag
Professorns smarta trick: Så får du människor att göra som du vill, med deras egna värderingar
Varumärke
– Vinna eller försvinna?
Hur blir man synlig och vald i mängden – som produkt, tjänst, företag eller person. Rätt hanterat leder varumärket till stoltare medarbetare, lojalare kunder, enklare försäljning och ökad lönsamhet.
- Hemligheterna bakom de största varumärkena
- Hur varumärken styr våra tankar
- Varför vissa människor blir starka varumärken
- Varumärket i sociala medier. Rätt och fel
- Checklistan som förenklar arbetet med varumärket
Referenser
Stefan Sadaic är en mycket inspirerande föreläsare som har djup kunskap om värderingar och varumärken. Han gav oss bra exempel på hur flera företag arbetar med detta. Jag tyckte att det var lätt att ta till mig det han ville förmedla och tanken gick fort till det egna företag man arbetar i. Han är dessutom personlig och närvarande, jag kan varmt rekommendera honom inför nya uppdrag.
Säljchef , Gothia Towers AB-Svenska Mässan
Stefan kom in som inspiratör i vårt arbete med en värderingsplattform. Det tillförde oss stort värde att förstå hur värderingar hänger ihop med helheten och hur man kan jobba med värderingar i vardagen.
Elektroskandia AB
Vi är mycket nöjda. Stefan Saidac har en förmåga att göra det mjuka och ibland lite luddiga tydligt, på ett mycket behagligt och roligt sätt. Han överraskade även med det oväntade och han fick oss att reflektera.
MQ Retail AB
Mycket bra! Stefan höll en angelägen och engagerande föreläsning om värderingars betydelse på vårt seminarium för ekonomichefer på Grand Hotel. Deltagarna gav honom högsta betyg. Jag kan varmt rekommendera Stefan som föreläsare.
CFO World
Stefan är en förtroendeingivande och engagerande talare och estradör. Han har en förmåga att fånga åhörarnas fulla intresse genom att knyta budskap gällande varumärke till tydliga exempel och verkliga case, vilket gör seminariet angeläget, personligt och underhållande.
Teknikföretagen
I anslutning till presentationen av en ny strategi och utmaningar som vår organisation står inför, tog med oss på Stefan på bejublad och illustrativ föreläsning – till en verklighet som beskrev kända bolag som genomgått stora förändringsprocesser. Plötsligt kändes våra utmaningar enklare.
Chef Företag, Folksam
Stefan has an excellent knowledge of brand values in corporate strategy. He is a interesting keynote speaker on a number of topics with plenty of humour and very comfortable in both Swedish and English.
HTMS Scandinavia
Jag kan varmt rekommendera Stefan som key note speaker, inspirations- föreläsare samt inom övriga varumärkes- och affärsutvecklingssammanhang. Stefan visar sin personlighet, kunskap och engagemang när han föreläser om varumärke och värderingar. Han tar på ett briljant sätt upp relevanta och intressanta cases värvat med egna reflektioner och trendspaningar kring företags utmaningar, talanger och global konkurrens. Att Stefan Saidac fick inleda Trenddagen var ett klokt val – deltagarna och övriga talare inspirerades från start.
Trenddagen
Värderingar kommer att bli allt viktigare för hur företag utvecklas. På ett mycket bra sätt förtydligar och levandegör Stefan hur man arbetar med värderingar i olika företag och organisationer, vilken kraft men också motkraft det finns i värderingar.
Björn Wolrath
Föreläsningen och workshopen om värderingar var både uppskattad och värdefull: Stort engagemang från våra anställda. Detta ger oss underlag att arbeta vidare med frågor kring vår utveckling, vårt ledarskap och medarbetarskap.
Vd, Teknikföretagen
Intresseanmälan
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Kundutlåtanden
"Skillspartner är alltid lyhörda för våra behov och levererar utifrån dem förslag som också motsvarat våra förväntningar. Jag rekommenderar andra varmt att anlita Skillspartner."
"Jag är väldigt nöjd över samarbetet med Skillspartner. De är lyhörda och kommer alltid med bra förslag på föreläsare utifrån mina önskemål och ramar. Samarbetet är smidigt och de är lätta att nå och kommunicera med. Resultatet är alltid mycket kvalitativa och omtyckta föreläsningar som deltagarna lovordar."