En föreläsning som på ett lättsamt sätt blandar forskning kring kommunikationspsykologi med föreläsarens egna humoristiska upplevelser under alla sina år i svenskt näringsliv. Deltagarna får tydliga exempel på företag och medarbetare som genom sina handlingar och attityder fått bättre resultat än påkostade traditionella marknadsföringsinsatser.
Föreläsaren visar på de ”fyra små jävlarna” som varje människa bär, och som kan ställa till det i vår dagliga, mellanmänskliga kommunikation. Föreläsaren visar också på att allt tillitsskapande beror på vår förmåga att skapa relationer, och relationer föds, gror och utvecklas av en enda sak – vår förmåga att kommunicera och nå fram (och in) hos medmänniskor. Upp emot 95 % av all kommunikation i dag når ut, men inte in hos mottagaren. Under föreläsningen får deltagarna lära sig hur ni ska göra för att tillhöra de 5 % som faktiskt lyckas med sin kommunikation.
Läs mer om föreläsaren Kjell Dahlin>>
Kontakta oss på Skillspartner för förslag på ett skräddarsytt upplägg som passar din organisation och de utmaningar ni står inför!