En föreläsare som gör skillnad inom kommunikation, konflikthantering och beteenden

Henrik Mattsson är en av Sveriges mest etablerade föreläsare och coach. Han föreläser inom kommunikation, konflikthantering, beteenden, ledarskap, teamutveckling och medarbetarskap. Han har coachat och utbildat närmare 100 000 personer sedan 1999 och är idag en av Sveriges mest anlitade talare.

Henrik arbetar främst som föreläsare/utbildare, men även som coach för chefer och mental coach åt bland annat elitidrottare.

Presentation

Henrik Mattsson får alltid väldigt höga utvärderingar och är en stark scenpersonlighet som förmedlar mycket kunskap, visdom, värme och humor. Hans föreläsningar är energirika och roliga, med många aha-upplevelser. Hans fantastisk förmåga att engagera och få människor att tänka i nya banor.

Under 2000- talet har han vid upprepade tillfällen synts i media så som i tex Aftonbladet, Må Bra, LIV, Svenska Dagbladet, SVT och TV 4 för att nämna några. Han är en visionärs- och entrepenörssjäl som drivs av en stor tilltro till individens potential och kreativa förmåga.

Henrik Mattsson är bland annat utbildad i Personal Mastery och Advanced Leadership hos K-A Inc, sam är certifierad internationell coach och NLP-Trainer.

Exempel på teman och rubriker

Så hanterar du besvärliga personer
– Om att stärka sitt mentala immunförsvar och utveckla sin förmåga i effektiv kommunikation och konflikthantering
Om att stärka sitt mentala immunförsvar och utveckla sin förmåga i effektiv kommunikation och konflikthantering. Finns det besvärliga personer och i så fall, vem sätter normen? Är det alltid någonting negativt att vara besvärlig? Att vi uppfattar vissa människor i vår omgivning som besvärliga kan nog alla känna igen sig i och nog finns det också dom som tycker att både jag och du är besvärliga att ha och göra med också.Du får bland annat lära dig vad du bör vara uppmärksam på i din egen och andras kommunikation, hur du lämpligen bemöter ilska och verbala påhopp, hur du tränar upp din mentala styrka och mycket mer.

Samspel, utspel och frispel
– om utmaningar och redskap för att skapa och bibehålla en framgångsrik samarbetskultur
Att arbeta tillsammans ställer krav på att varje individ bidrar till gruppens och organisationens bästa. Ett gott samarbete präglas av hög relationskvalitet baserat på öppenhet, ansvarstagande, respekt och omtanke. Tydlig rollfördelning och ett gott kommunikationsklimat är också viktiga ingredienser för att skapa en bra samarbetskultur. Vinsterna med att investera i att öka samarbetskulturen är många. Ökad effektivitet, arbetsglädje, individuell utveckling, organisationsutveckling, relationsutveckling är bara några exempel på vinster som är direkt knutna till samarbetskvalitén.

Skippa säljsnacket!
– om säljande kundservice och att bygga långvariga kundrelationer
Att öppna en affär är enkelt, att behålla den öppen är en konst. Mästerlig service är det yttersta konkurrensmedlet eftersom snarlika produkter och tjänster finns att få tag i överallt idag. Det personliga bemötandet har alltid varit en avgörande faktor för om en kund kommer tillbaka eller ej, men idag är det viktigare än någonsin. Förr delade vi med oss om våra upplevelser med våra närmaste bekanta. Idag delar vi vår upplevelse med tusentals människor via sociala medier på en bråkdel av en sekund. Så frågan är; Vad vill ni bli kända för? Du får bland annat lära dig hur du överträffar kundens förväntningar med små medel, varför man inte alls ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv och vilka mekanismer som främst ligger bakom att kunden kommer tillbaka igen och igen och igen.

Som man ropar får man svar!
– om proaktiv kommunikation och feedback
Det snabba informationsflödet som råder idag medför ett större ansvar och ställer högre krav på såväl sändare som mottagare. Med snabbare informationsflöde ökar risken för feltolkningar och missförstånd, vilket i sin tur kan få ett högt pris. Uppskattningar säger tex att mer än 70% av alla konflikter handlar om hjärnspöken och missförstånd. Inte sällan leder dessa ”pseudokonflikter” vidare till osämja, vi och dom kulturer, trakasserier, mobbing och i förlängningen även sjukskrivningar, omplaceringar, förlorade affärer osv. Här får du bla insikter om ditt eget språkmönster och hur det påverkar andra. Vi belyser vanliga fallgropar och misstag när vi ska ge återkoppling av en händelse och du får med dig konkreta verktyg för verkningsfull och effektiv feedback och mer där till.

Klart för drabbning
– om att förebygga och hantera konflikter för yrkesgrupper som kan möta hot & våld i sitt yrkesutövande
Den här utbildningen inriktar sig på vad vi kallar för ”verbalt och mentalt självförsvar” och är speciellt anpassad för er som i er yrkesroll av olika skäl löper en uppenbar risk för att bli utsatta för hot och våld. 9 av 10 våldsincidenter föregås av ordväxling som har gått snett. Det är alltså sällan som det smäller utan förvarning, så utbildningen inriktar sig till stor del på taktisk kommunikation och att utveckla sin förmåga att läsa av signaler. Förmågan till att ta kloka beslut och tillämpa sina kommunikativa färdigheter i laddade situationer står i direkt relation till vår mentala balans, varför vi även inriktar oss på det mentala.
Kontakta oss för ett fullständigt program eller för att diskutera just ert specifika behov i ämnet.

Intresseanmälan

Stockholm
08-684 049 24
Göteborg
031-130 700
Därför ska du anlita oss
Lyhörd, kunnig rådgivning
Snabbt svar
Stort nätverk av talare
Trygghetsgaranti
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy

Kundutlåtanden

" Vi i Partille kommun har sedan flera år ett fint samarbete med Skillspartner. Vi får alltid ett genuint proffsigt och engagerat bemötande. Jag brukar vända mig till Skillspartner och förklara vad vi söker. Därefter får jag flera förslag och vi talar oss fram till ett lyckat event. Min kontaktperson hos Skillspartner är utöver sin yrkeskompetens också en sån där sprudlande och varm person som det är lätt att trivas omkring. Så när hon hör av sig via telefon eller dyker upp på evenemangen som bokats kan man inte bli annat än glad! "

Maria Dahl, Partille kommun

"Jag känner mig alltid trygg med att Skillspartner håller en mycket hög servicenivå. Vi arrangerar föreläsningar för våra klienter, tjänstemän, som är i omställning. Vårt mål är att bjuda på inspiration. Skillspartner är lyhörda, lämnar bra förslag och svarar snabbt. Det känns enkelt, lättsamt och personligt. Det träffar alltid rätt och både vi på TRR och våra deltagare går nöjda från föreläsningarna. Jag kan varmt rekommendera Skillspartner."

Anna Karin Laurenius Kohle, TRR Göteborg